Alanma.reismee.nl

4 de dag

Na een best goed ontbijt op pad. Het ging niet zo snel als wij dachten. Tom liet ons in de steek of wij lieten tom in de steek. Ik had in morgantown zo een leuke quiltwinkel, nou die zat er dus niet meer.

Na door het platteland te zijn gereden kwamen de eerste koetsjes al aan. Eenmaal in intercourse, sorry zo heet het echt, aangekomen zijn de dames los gegaan. Eigenlijk te moe om het allemaal in ons op te nemen. Maar gaan zo voor de herkansing. De quiltwinkels werden al groter.

Aan de overkant stond een bankje en daar stond een pop, tenminste dat dachten wij maar het was een oide amish met nog een paar tandjes.

Trouwens op het slagveld waren annemiek en alida even naar een standbeeld en kwamen terug en doken een auto in, niet die van ons, ik zag het in mijn achteruitspiegel en dacht ohhh die hebben nu al genoeg van mij.ach hij had wel dezelfde kleur hoor.

Eenmaal in het hotel, nou hotel zeg maar enigggggg allemaal cottages. Er liep een beest met heel veel haar het had een staart en 4 poten meer kan ik er niet van zeggen. Effe opslaan want het internet is vreselijk.

Dag 3

Nog even terug naar de avond van dag 2. Bij de chinees aan het eind van de maaltijd kregen wij een fortune cookie en ik zeg , vind ik zo,leuk. Maar ik kijk naar alida en die had het koekje al in haar mond. Wij zullen dus nooit weten wat de wens was.

Oke 3 dag. Van leesburg naar gettyburg. Onderweg aan een meertje een broodje gegeten.

Ja en dan kom je bij het slagveld. Heeeeeeel veel standbeelden heeeeeel veel kannonen. Ik kan er niet veel van vertelen maar dat kan annemiek wel.

Daarna naar de outlet, ik heb nog nooit zo een armoedige outlet gezien. Veel leegstaande winkels.

Heerlijk gegeten bij thanks d its fryday.

Vandaag richting amish. Het weer is prachtig de zon schijnt alweer.

Lapjes ja die hebben wij al gescoord. Maar echt..........er is nog veel,plek in de,koffer en bij de walmart hebben ze ook nog koffers te koop.

De auto is zalig. Dus niets te klagen. Ohhhhhh ik vergeet nog jo ann. Alida heeft linialen gekocht. Ik stof en linialen en eigenlijk weet ik niet wat annemiek gekocht heeft.

Vervolg dag 2

Daarna kochten we in de bijzijnde supermarkt een zak broodjes, beleg, water en zo keer.

Toen reden we naar Great Falls Park, een prachtig natuurgebied langs de rivier Potomac. We zochten een plekje in de schaduw , want het werd echt zinderend heet. Al peuzelend kwamen er diepzinnige gesprekken. Zo leer je elkaar beter kennen, maar ook het met elkaar in de auto zitten is het heel hard gieren van de lach.

Tja, de dag was nog lang niet om dus besloten we om naar Webfabric te gaan, aangeraden door de medewerkster van Jinny Beyer. Allemachtig wat een stoffen, wat een kleuren, wat een assortiment!!!! Zoveel datje bijna geen keuze kunt maken. (Hoewel...een quiltere weet er wel raad mee)

Nu hangen we in onze kamer met de airco op de hoogste stand om even op 'temperatuur' te komen. Nu gaan we een kleine stap maken om een hapje te gaan eten. Een beetje magertjes want het is te warm om rijkelijk te eten.

Wordt vervolgd...

Een stralende dag!

Vanmorgen scheen de zon weer geweldig.

Na een 'continental' ontbijtje gingen we in de grote bolide op pad naar .... het atelier van Jinny Beyer.

Wat een droom om in de winkel van deze grootheid te mogen rondsnuffelen tussen de nieuwste stoffen. We werden hartelijk ontvangen en de sfeer werd nog geweldiger toen er een Amerikaanse dame van 81 jaar in korte broek met klutsknietjes kwam binnenlopen met een enorme plastic zak waarin een quilt zat met red-workshop blokken van wel,2 generaties geleden. Zij zocht een bijpassende stof voor de afwerking maar vond deze niet.

Vervolg dag 1

Toch dus nog wat eten bij de chinees. Alida nam een klein soepje annemiek en ik gingen voor de grote.

Intussen was het 2.15 en de oogjes werden moe. Alida sliep alleen.

Moet wel zeggen dat annemiek heel sociaal bezig is hier. Ze helpt staatsbosbeheer hier.

Straks gaan wij naar great falls en jinny beyer.

Wordt vervolgd

De reis

De reis bgon goed. Wij vonden elkaar snel op schiphol. Alida haar dochter, kleindochter en vriendin stonder er om uit te zwaaien. Na de douane koffie gedronken en toen was het al tijd om naar de gate te gaan.

De grote W begon, wachten. Precies 11.50 zat iedereen op zijn plasts maar toen begon de w.. Na een 1/2 uur werd er gezegd een technisch mankement en dan zit je toch ineens niet meer zo gezellig. De wagens waren allemaal al weg dus geen airco. Het werd warm, heel warm. Na 3/4 ja hoor.......de mededeling de kapitein was er nog niet. Ja, wat ga je dan denken....... En warmer en warmer. D mensen die mij kennen weten dat er dan aktie komt. Even naar de dames achter gelopen voor water. Eindelijk na 5 kwartier was hij er maar ja dan ben je nog niet weg.

De vlucht was goed. Gelukkig hadden wij extra eten meegenomen, denk nou niet meteen aan een 6 gangen diner maar er werd al gepeuzeld.

De landing was hard heeel hard. Had de man niet zijn dag of slechte nacht in amsterdam gehad. Wilde hem bij de uitgang nog een suggestie voor een andere baan doen maar helaas hij was er niet.

De mega grote W begon. Mensen wat een rije. Annemiek begon zich uit te kleden, denk ze zal toch wel stoppen, want ja zo goed ken ik haar niet.

De auto is groot heel groot. Wij zaten snel op de weg en zo bij het hotel.

Verandering van plannen

Wij hebben besloten om niet washington in te gaan. Wij rijden naar leesburg, blijven daar 2 nachten.

Gaan dan naar de jinny beyer studio en great falls bezoeken. En extra pluspunt bij leesburg zit een enorme outletmall. Dol op.

De dames hebben er zin in.

Reisschema

Op 10 april vertrekken wij naar washington. Daar blijven wij 3 nachten.

Vandaar gaan wij naar de amish.

Daarna naar het national park Shenandoah.

Dan omhoog naar nashville.

Dan gaan wij kijken hoeveel tijd wij nog hebben.

De laatste week zijn wij in paducah.