Alanma.reismee.nl

The land between the Lakes

Vandaag is het nog warmer dan gisteren. Paducah hebben we nu gezien en daarom rijden we nog eens naar the Land between the lakes. Daar is een klein openluchtmuseumpje waar een quilt-bee gehouden wordt. De boerderijtjes en stalletjes op het terrein zijn nagebouwd in de stijl en de wijze van midden 1850 en bij een van die boerderijtjes hingen quilts over de balustrade van de veranda te wapperen in de warme wind. Aan de voor en achterkanten zaten vrouwen in de kleding van toen te patchen aan een double Irish Chain en te werken aan een gesandwichte quilt gespannen in een houten frame. We schoven aan om wat rijtjes te quilten en moesten stiekem lachen over het patchwork: grote naaisteken, de punten mijlen ver uit elkaar, plooien boven en aan de onderkant.... Maar uiteraard niets gezegd, gezellig gekletst met de dames over hun werk in dit park en braaf gequilt! Natuurlijk vonden ze het prachtig dat we uit Nederland komen en hebben alle dames voorzien van kleine klompjes. Daar waren wij dan ook mooi vanaf.... Toen terug naar huis, een hapje gegeten en 's avonds een 'eigen' naaldje geprikt Morgen naar Memphis en dan is het alweer de laatste dag....