Alanma.reismee.nl

In de country

Na de fikse regen- en onweersbuien van vannacht was het behoorlijk afgekoeld maar we besloten toch om landinwaarts te gaan. We kregen gisteren een tip voor een quiltshop 'ergens' op een boerenerf en daar gingen we op zoek. Het was een puzzel waar zelfs onze TomTom wat moeite mee had maar vragen staat vrij hier en een antwoord krijg je altijd. Dus reden we na een poos een mooi verzorgd boerenerf op waar de Backyard was. Je wilt het niet geloven maar de winkel stond vol vrouwen, volop personeel en nog meer stoffen voor hele gunstige prijzen. Ach ja, en we hadden nog niet genoeg gekocht dus sloegen we onze slag... Ze wilden ons allemaal wel helpen en zeker als je vertelt uit Nederland te komen. Het was dus weer kostelijk om te beleven. Met tasjes en zakjes bepakt gingen we verder naar ' the land between de lakes' . Een prachtig natuurgebied tussen 2 langgerekte meren in. We reden daar een hele route over boswegen naar diverse prachtige uitkijkpunten waar mensen (nu al) kampeerden en konden varen en vissen. Onder de luifel van een caravan ( het weer werd allengs beter) zat een vrouw te quilten en dat werd waargenomen door de haviksogen van Marion. Ze plofte de auto aan de kant en we togen naar de nietsvermoedende vrouw. Het was kostelijk om mee te maken: we prezen haar quiltje, maakten een foto van de dame en duwden haar klompjes in haar hand. Zwaaien bij het wegrijden: die had de dag van haar leven!! Heerlijk.

Morgen naar Paducah voor voor de tweede onderdompeling in de 1600 quilts.

Wordt vervolgd...