Alanma.reismee.nl

Missouri Star

Vol verwachting klopte ons hart want vandaag zouden we dan zelf de 'quiltstraat' van Hamilton gaan bezoeken. Maar, allemachtig, wat was het koud vanmorgen... de temperatuur was ten opzichte van gisteren met 50% gedaald. Dat was een tegenvaller maar we kregen het vanzelf warm...

Missouri Star kent verschillende panden waarin de stoffenmerken zijn ondergebracht. In het 'hoofdgebouw' lopen de hele dag diverse virtuele korte quiltworkshops waarin Jenna Doan, uiteraard, breeduit in beeld komt. Je kunt erbij gaan zitten op een brede bank en fauteuils. Verder in de ruimte hangen de wanden vol met quilts met daaronder de bijpassende stoffen. Keurig geordend en met heel veel personeel dat overigens ook geldt voor de andere winkelpanden. De boeken die Missouri quilt heeft uitgegeven vind je overal terug.

Stoffen te kust en te keur en overal dames en een enkele man waarvoor ook een heerlijke rustgevende ruimte is ingericht zonder al dat gekwetter aan je hoofd. Ben je beginnende quilter loopt je hoofd al snel om.

We gingen eerst op 'orientatie', dronken er koffie met iets lekkers erbij, deden een snelle lunch en hup doken we weer onder de stoffen.

We weten nu wat we willen en dus morgen gaan we gericht weer 'downtown' Hamilton.

We kunnen constateren dat het best een unieke gelegenheid is in de quiltwereld maar we moeten ook zeggen dat de straat veel meer indruk zal maken als de voorgevels van de panden eens in een vrolijke kleur geverfd worden. Buiten 2 kleurrijke muurschilderingen geeft het wel een grauwe saaie aanblik.

Morgen het volgende bezoek...

Mieke

Leuk zo om jullie te volgen

Rosalien Korver

Wat moet dit een geweldige ervaring voor jullie zijn. Nu zal de auto zeker wel echt te klein zijn. Misschien kunnen jullie gezamenlijk een pakket naar Holland laten sturen!!
Kunnen jullie wat foto's van deze straat laten zien? Ben echt benieuwd hoe dit er allemaal uitziet.
Heb jullie vanmorgen vroeg ook een bericht gestuurd, maar waarschijnlijk iets fout gedaan met verzenden. Voor vandaag heeeeeeeel veeeeel koopplezier. Succes en geniet ervan. Groetjes, Rosalien

Anne-Rieke en Hans

Dag dames, dit is wel zo'n beetje het "Walhalla" voor jullie, wat heerlijk om daar zo rond te struinen.
Geniet van deze unieke ervaring en zorg dat die kofferbak vol komt! Groetjes vanuit koud en buiig Gouda.